fredag 10 juni 2011

Ultraljud/nup nr 2

Nu har vi varit på policlinico i Messina och gjort om ultraljudet med nup (nackuppklarning) som gynekologen inte var nöjd med.
Det var lite rörigt system, men nu vet vi hur det funkar till nästa gång. Vi hade fått tid kl 8.30 och kom ut därifrån kl 10....
Ultraljudsläkaren sa att båda bebisarna mår jättebra och att båda har ett mått på cirka 1 mm vilket är mycket lägre än resultatet vi fick på den privata kliniken, så nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro, men alla mått är ändå inom vad som räknas som normalt så det är nog ingen fara med det.

En stor lättnad är det i alla fall att få höra att allt är bra. Läkaren sa att gynekologen antagligen bara är extra noga och ville dubbelkolla med tanke på vad vi varit igenom tidigare.

Lägger inte upp någon bild eftersom utskrifterna vi fick är riktigt bleka, man ser inte vad som är vad ändå...

9 kommentarer:

  1. Ja, det var ju det jag tänkte, gynekologen var bara extra "scrupolosa" (noga). Skönt att allt var ok iaf, men hon kunde ju ha sagt att det var därför hon ville ha extra bilder.

    SvaraRadera
  2. Dumt att oroa er i onödan, men så här i efterhand måste det vara skönt att ha dubbla prov på att allt är som det ska. Vilken härlig "nyhet" inför den stundande helgen : )

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket jätteskönt besked för er, och det är ju bra att läkare och gynekologer håller extra koll på er!

    SvaraRadera
  4. Fantastisk nyhet, styrkekramar från mig till er alla fyra. <3

    SvaraRadera
  5. Åh vad glad jag blir av att hittat till denna bloggen, har ju lite sporadiskt följt din andra. Stort Grattis till magen!

    SvaraRadera
  6. Härliga nyheter! Ta det nu lugnt och gör vad du kan för att tvillingarna ska stanna kvar därinne så länge som möjligt. På min tid (-78) blev man inlagd på bb 8 veckor före bf. Mina vägde därför 3,4 och 3,6!

    SvaraRadera
  7. Underbart att höra att allt är bra! Kram Kim

    SvaraRadera
  8. Nu har även jag hittat hit inte så många kilar här kanske men måste ju checka av att det går bra för syrran

    SvaraRadera