måndag 29 april 2013

Lycka är...

Nej, hon har inte gjort sig illa på kinden... Hon är nyvaken och har så att säga nappen kvar i ansiktet ;)


... att ha tvillingkompisar som är äldre som man får ärva en massa roliga leksaker av :)
I söndags fick vi en stor påse med leksaker som jag ägnat några timmar åt att rengöra (efter några år liggandes i ett förråd blir det lite dammigt kan man säga...). I påsen fanns bland annat dessa två kuber som tjejerna gillar massor. Än så länge har dom inte begripit att man kan lägga i bitarna igen... bara ta ut dom och slänga dom lite här och där, sen får mamma krypa runt och samla upp... ;)

Det funkade sådär vid ankomsten till fysioterapin idag... Någon öppnade grinden så att jag kom in, men ingen kom ner för att hjälpa mig upp med tjejerna... Så där stod jag ett bra tag som ett fån, tills en pappa kom ut på balkongen så jag kunde be honom skicka ner någon...  Det händer ganska ofta, men många gånger löser det sig genom att någon annan förälder med större barn anländer och kan bära upp en av tjejerna...

Strax innan tjejernas tid var slut kom en mamma med en kille i 10-årsåldern som jag inte sett tidigare. På 5 minuter hann han få någon slags raseriutbrott 3 gånger... Skrek och sparkade... Ganska läskigt när man befinner sig i ett litet, trångt väntrum och vet att man om en minut kommer att ha sina två små barn där...  Fast jag  tycker synd om både mamman och pojken, det måste vara skitjobbigt för dom... Pojken började långsamt räkna till 10 varje gång han fick ett sånt utbrott, så det är helt klart något dom har brottats med ett tag... :(


1 kommentar:

  1. Sådan tur att det löste sig, men man kan ju tycka att personalen borde vara medvetna om detta och stå redo och hjälpa till... Å att få ärva saker är inte dumt :-D
    Ler lite åt medicinhistorien, så är det än i dag här, när en av dem är sjuk och får ex alvedon vill ofta den andre ha, så då får ma nvara uppfinningsrik, ibland har saftsoppa agerat alvedon exempelvis ;-D Ha nu en fin Valborg! KRAM

    SvaraRadera