torsdag 23 oktober 2014

Hemma nu


Clara fick komma hem vid lunchtid idag och nu ligger Matilde nerbäddad istället, fast hon har inte kräkts eller haft diarre alls sen igår morse... så förhoppningsvis har hon fått en lättare variant.
Innan jag åkte och hämtade Clara  var jag förbi på skolan för att tala om att hon kommer tillbaka på måndag så att lärarna kan kontakta kontoret och meddela att den nya assistenten ska finnas på plats då... Vi får väl se hur det går.. Hur som helst så ska jag ju träffa rektorn imorgon och då kommer jag att tala om att jag inte tycker att det här har skötts särskilt snyggt.
Lärarna tyckte att jag ska ligga lågt, för situationen är ju trots allt löst... (om nu den nya inte tänker vara sjuk varannan vecka eller så..) men jag måste ändå åka dit för jag har lovat mamman till tvillingpojkarna att jag ska följa med henne dit. Hennes grabbar är gravt handikappade men har hittills bara fått en assistent att dela på, vilket inte är riktigt rätt. Hon är inte så bra på att försvara sig så...



3 kommentarer:

  1. Ligga lågt tror jag inte att du tjänar så mycket på utan en rak och tydlig diskussion är mycket bättre!

    SvaraRadera
  2. Vad snällt av dig att följa med henne så hon får lite stöttning :) Hoppas det går bra!

    SvaraRadera
  3. Ligga lågt behöver du ju inte göra tycker jag. Är ju viktiga frågor och klart hon ska ha den hjälp lägen har rätt till... Skönt att Clara mår bättre iaf ;)

    SvaraRadera