måndag 13 januari 2014

Den nya terapeuten

Idag träffade jag Matildes nya terapeut....  När jag satt i väntrummet hörde jag att Matilde hade väldigt roligt. Vilket med stor sannolikhet betyder att hon INTE "arbetade"... Barn har ju olika läten för sig beroende på vad dom gör, och det var precis alla dom där ljuden och lätena som hon gör när hon leker själv...
Eftersom jag inte visste vem den nya terapeuten var bad jag att få komma in och hälsa på slutet och det visade sig att jag nog hade rätt i att hon i alla fall inte har samma fasta hand som F hade med Matilde...  Mitt första intryck är att hon är ganska mjuk och mjäkig och inte vågar gå emot Matildes vilja...  Jag hoppas att hon tuffar till sig, annars blir det ju mer lektimme än terapi-timme....

8 kommentarer:

  1. Haha! Hon verkar väldigt bestämd den där lilla tjejen! :D Hon kanske körde träningspass med terapeuten! ;)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att terapeuten bara var extra mjuk första gången, så de fick lära känna varandra lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick reda på att det inte är första gången dom arbetar tillsammans, den här nya har tydligen vikarierat många gånger för F tidigare, så dom borde ju känna varandra åtminstone lite redan...

      Radera
  3. Hoppas det var ett första möte grej och att det blir annorlunda kommande träffar.

    SvaraRadera
  4. Kul att hon iaf hade roligt, din tuffa lilla tjej! Men om inte den nya tuffar till sig så får du kanske säga ifrån.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du får hoppas det var en mjukstart för att lära känna/komma på god fot med M, och att det styrs upp mer sen! Önskar er en härlig dag, å en betydligt varmare än vad vi har ;-d KRAM!

    SvaraRadera
  6. Var nog bara förtsa ggr får vi hoppas - För som du säger det ska ju inte vara en Lektimme!
    /Kram

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna för att det utvecklar sig som ni vill!

    SvaraRadera