torsdag 16 januari 2014

Sssch...


Det här med sömn... Sen julhelgerna har tjejerna börjat vakna någon gång mellan 3 och fyra på morgonen och vägrar somna om... Först trodde jag att det var på grund av alla konstiga mat- och sovtider som blev i och med jul- och nyårsfirandet, men eftersom det fortfarande håller i sig så är det väl knappast troligt...
Har börjat så smått att börja dra ner på eftermiddagsvilan och att aktivera tjejerna mer, men hittills utan resultat. Igår fick jag till och med gå och lägga dom igen efter att ha väckt dom på eftermiddagen för det gick verkligen inte att hålla dom vakna...
Jag fortsätter dock att försöka väcka dom tidigare när dom sover på dagen, för det här med att kliva upp sådär tidigt är verkligen ingen hit...
Nåja, Clara har i alla fall lärt sig att säga Sschh på kuppen...

3 kommentarer:

  1. Bara att kämpa på, här var mina vakna vid 4 snåret under en period, men då tog jag bort dagvilan och så vände det succesivt, men det tog tid, inte gjort i en handvändning, flera veckor... KRAM!

    SvaraRadera
  2. Usch då, så tidigt vill man ju inte få upp om man får välja ;)

    SvaraRadera
  3. Tror det tillhör utvecklingen, I som sovit hela nätterna sen hon var 3 veckor hade med en period för ett tag sen när hon vaknade mitt i natten och dessutom var hon svår att söva på kvällen. Men nu "pepparpeppar" verkar det ha vänt igen.

    SvaraRadera