tisdag 30 september 2014

Efter ett års väntan...


Idag, efter ganska precis ett års väntan (hon skrevs in i kön i mitten av oktober förra året) ska Matilde äntligen få börja på logopedi!
Jag tror och hoppas att med stimulansen hon nu får på dagis tillsammans med den ynka timmen i veckan tillsammans med logopeden ska göra att hon kommer igång både med att komunicera och tugga...

Just nu känns det väl nästan som att det där med att tugga är lite prioritet faktiskt... Efter 2 veckor på dagis märker jag redan skillnad i hennes komunkiation med oss. Hon gör inte fler olika ljud, men hon är mycket mer uttrycksfull och visar mer vad hon vill.

Tyvärr har vi fått den sopigaste tiden man kan få...  Kl 10.15, verkligen precis mitt i dagistiden....


7 kommentarer:

  1. Aj då, ni kan inte byta tid? Nåja, hoppas det ordnar sig ändå. I samvaro med andra barn brukar barnens tal- och språkutveckling sätta racerfart. Hoppas ni blir nöjda med logopeden.

    SvaraRadera
  2. Bedrövligt att behöva vänta så länge.Hoppas ni kan byta tid så att ni får till något bra. Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt för er att vara igång äntligen!

    SvaraRadera
  4. Skönt att ni fått tid, men ett års väntan?!?! Sådant borde prioriteras att få komma igång med så snart som möjligt kan man tycka... Å jag är som du, hade gärna velat klona mig och gå på båda mötena, känns inte helt tryggt att få det ena rapporterat till sig från maken ;-) KRAM!

    SvaraRadera
  5. Skönt att äntligen ha fått en tid, skulle varit för ett år sen det. Bedrövligt att det ska ta sån tid.

    SvaraRadera
  6. OJ vad lång tid ni har fått vänta. Men hoppas att det blir bra. Härligt att ni märker framsteg.
    Ja jag gillade tapeten, mysiga färger ju !

    SvaraRadera
  7. Hej! Min dotter har varit sen i talet, då vi hela tiden pratar 3 språk runt henne, och två med henne (våra egna språk, och så engelska med varandra). Det är ju vanligt att talet tar längre tid för flerspråkiga barn. Det börjar släppa nu på alla språken, hon är 2 år 9 mån, och något som vi har märkt hjälper väldigt mycket är att sjunga. Nu vet jag inte om ni pratar både svenska och italienska hemma, men ville ändå dela med mig av detta tips för jag vill hoppas att talet kommer snart även för din dotter (även om jag vet att er situation är speciell). Håller tummarna för att ni kommer få bra verktyg av logopeden för att hjälpa henne!

    SvaraRadera