måndag 29 september 2014

En stund på lekplatsen



Igår var hela familjen ledig. Vi var och handlade mat inför veckan och Matilde fick den här gången gå själv istället för att åka kundvagn. Det gick mycket bättre än förväntat. Jag behövde bara tvinga henne att hålla handen ett par gånger och hon pillade faktiskt inte på så mycket saker som jag trodde att hon skulle göra.

På eftermiddagen åkte vi ner en stund till lekparken på stranden. Den enda lekplatsen i hela byn som inte ligger "mitt i gatan"....  Dom andra 3 gränsar till en gata på TVÅ sidor och två av lekplatserna är utan inhägnad. Den enda som är inhägnad är så liten att det inte finns plats att springa...
Den här lekparken som vi var på igår är jättebra, långt från trafiken och hela stranden att springa på. Den är dock inte allmän, utan är byggd av ägarna till Lido di Naxos.

Idag är det kort dag på dagis. Jag måste hämta dom vid 11 för att dom ska hinna äta och vila middag innan terapin i eftermiddag. Planen är att jag ska ta på mig träningskläder och ta en lång promenad på strandpromenaden när jag lämnat tjejerna innan jag sen åker hem och fixar och donar lite.



1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder (filmer?)! Det syns verkligen hur skoj tjejerna har... hihi.

    SvaraRadera