fredag 12 september 2014

Sista vardagen...


Idag är det sista vardagen i vårt gama vanliga liv. Från och med måndag blir det andra bullar...  Jag både ser fram emot det och förfasas lite...
Igår när vi var på gymnastiken pratade jag lite med den organisationsansvarige... Hon berättade att logopedin kommer att vara på tisdagar, och att Clara också snart kommer att börja. Dom kan dock inte få gå samtidigt eftersom dom ska ha samma logoped.... Ojojoj, så mycket fram och tillbaka det kommer att bli... Inte nog med att barnen redan som det är ska lämnas på dagis, hämtas på dagis för att tas till gymnastiken och sen lämnas tillbaka på dagis.... Det blir 2 extra gånger att åka dit tack vare logopedin också...

Jag fick papper att fylla i om att ansöka om transport från kommunen... En minibuss som hämtar barnen på dagis och kör dom till gymnastiken och sen tillbaka... Men jag måste vara med eftersom dom är små.... Jag tror vi struntar i det, det känns som att det blir ännu krångligare liksom...
I alla fall tills barnen blir så stora att dom kan åka med den där transporten själva utan att jag ska ta bilen dit för att åka med dom...  Då kan jag lika gärna ta dom i bilen själv, vilket förmodligen också är säkrare. Jag tvivlar nämligen starkt på att dom har bilbarnstolar i dom där bussarna...



2 kommentarer:

  1. Vad bökigt! Men om det går kanske smidigare när ni fått rutin på det hela. Spännande med dagis!

    SvaraRadera
  2. Det lät som ett evigt farande, men vad gör man inte för sina små. Lycka till nu med dagistarten.

    SvaraRadera