tisdag 25 juni 2013

Hemma igen!


Igår fick Skorpan äntligen komma hem igen så nu är hela familjen samlad. Peppe ringde vid halv elva och sa att dom var klara, dom väntade bara på att doktorn skulle skriva ut journalen. Jag ringde fastern som kom och passade Loppan och åkte iväg... Jag behövde bara köra 7 varv innan jag hade turen att komma förbi precis när en annan bil åkte iväg... Det där sjukhuset behöver verkligen ta tag i det där med parkeringen...
Nåja, när jag kom upp på avdelningen fick jag reda på att det kommit in 2 akutfall, så journalen var inte klar...  Det var som tur var inga allvarliga fall, så det gick ganska fort... När jag fick journalen såg jag till att läsa igenom den först innan vi lämnade avdelningen... Något jag lärt mig av erfarenhet att man måste göra, och visst var det fel i den.
Det stod att Skorpan spytt direkt efter att hon tagit sin medicin och strax efter började anfallet... Hon spydde inte alls det, och det gör ju rätt stor skillnad faktiskt... Hade hon spytt upp medicinen hade det ju inte varit så konstigt, men det gjorde hon nu inte så det fick läkaren snällt ändra innan vi åkte därifrån.

Idag väntar vi på samtal från neuropsykologiska avdelningen i stan om när vi ska komma in för ytterligare kontroller. Jag hoppas att det går att göra över dagen, men jag antar att det nog blir några dagars vistelse där... Vi får se vad dom säger när dom hör av sig.

En sak som gjorde mig väldigt glad igår kväll var att när jag gjorde en sökning på Skorpans problem på Google så hittade jag en förening för familjer med barn med just den missbildningen. Det finns ett forum och massor av info både i forumet och på deras hemsida. Konstigt att jag inte hittat det när jag sökt tidigare tycker jag, men är såklart väldigt glad att jag hittade det. Idag är det jag som ser till att betala in medlemsavgiften och beställer deras bok!


12 kommentarer:

  1. Vad skönt att hela familjen är samlad igen. Hoppas nu att påföljande kontroller ska gå smidigt och lilltjejerna får njuta av sommaren i lugn och ro. Vad roligt att hitta föräldrar och barn i liknande situationer, otroligt värdefullt att kunna utbyta erfarenheter och få råd.

    SvaraRadera
  2. Skönt att Skorpan fått komma hem igen, och så bra att du hittade forumet!

    SvaraRadera
  3. Kanonbra med forum.....Alltid så skönt att kunna dela med de som verkligen förstår.
    Kram till hela familjen!

    SvaraRadera
  4. Det är alltid bra med ett forum. Kunna avhandla och lufta sina tankar med andra som har samma erfarenhet och förstår. Det kan aldrig en blogg erbjuda. Skönt att familjen är samlad nu!

    SvaraRadera
  5. Så underbart skönt & visst är Forum bra/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  6. Så skönt att hon är hemma <3 Å även bra att du hittade forumet, är alltid bra att byta erfarenheter och inte känna sig ensam, utan att det finns fler i liknandesituation! Massa kramar

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att höra att det är bättre! Lilla Pluttan, nu får ni hem och rå om varann och vila<3
    Kul att du hittade det forumet
    , alltid skönt att dela sina erfarenheter och tankar med andra i liknande situation!
    Kram V

    SvaraRadera
  8. Åh va skönt att Skorpan är hemma igen! Jobbigt när de små liven inte är krya❤
    Och forum, forum is da shit!
    Kraaaam K

    SvaraRadera
  9. Svar - Ha ha, ja säkert! Så för att få sol har jag nu plockat in sängkläderna å satt på tumlaren, gömt bikinin å tagit fram paraplyet ;-P Det borde lura vädergudarna! Regnet hänger i luften, hoppas ni har bättre väder! KRAM

    SvaraRadera
  10. Skönt att lillan fått komma hem igen <3
    Hoppas att ni får en riktigt fin dag idag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så skönt för er alla! Forum är riktigt bra, jag har själv fått mycket stöd och tips med Nomis PEVA-fossing, så forum och olika facebookgrupper är riktigt bra!

    SvaraRadera