tisdag 4 juni 2013

Näsdukslåda

Båda barnen älskar att dra ut pappersnäsdukar och våtservetter ur förpackningarna. Det är ju jätteroligt att det kommer upp en till och en till och en till och.... Ja, ni fattar ;)
Så nu har jag gjort en egen liten låda med "näsdukar" av olika sorters tyg som man kan dra ut och dra ut och dra ut hur många gånger som helst.


Jag använde:
1 liten skokartong med lock
2 sorters presentpapper
1 plastpåse av lite kraftigare plast
Flera olika sorters tyg som jag klippte i lagom stora bitar


Först skar jag ut ett hål i locket och sedan klädde jag in lådan och locket i presentpapper. På insidan av locket tejpade jag fast plast som jag sedan gjorde en skåra i på längden.


Sen var det bara att vika alla tygbitarna omlott och lägga ner dom i lådan, lägga på locket och dra ut den första "näsduken" en bit.



Först måste man naturligtvis vända och vrida på lådan och undersöka den ordentligt. Gärna smaka också. Efter en stunds undersökande kom dom dock på hur det funkade och särskilt Skorpan lekte riktigt länge med lådan. Jag fick samla ihop "näsdukar" och vika om flera gånger innan hon gick över till någon annan leksak :)



6 kommentarer:

  1. men så smart, och va fina dom blev :)

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé. Kanske apar jag efter endera dag.

    SvaraRadera
  3. Men vad uppfinningsrikt. Verkligen super smart. Och fina blev de. Vad pysslig du är.

    SvaraRadera
  4. Vilken smart ide , ja man kan hitta massor av kul på Pinterest .
    Men jag är inte så pysslig av mig tyvärr så jag skulle nog aldrig få ihop en sådan :)

    Dom verkar ha så kul hop tjejerna :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det översta tyget är bitar som blev över när jag sydde husbilsgardiner.

    SvaraRadera
  6. Jag känner igen det där... men hade nog itne kommit på att göra en egen näsdukslåda som du gjort, smart å fiffigt! KRAM

    SvaraRadera