lördag 8 juni 2013

Lite tantvarning?


Eftersom jag inte har något att göra hela dagarna (host) så fick jag plötsligt för mig att jag skulle börja virka... Något jag inte gjort sedan syslöjden i mellanstadiet eller så... Jag fick ta lite tutorials på youtube till hjälp för att komma igång, men nu flyter det :) Är det lite tantvarning på det?

I morse var vi på marknaden tillsammans med fastern. Loppan skulle så klart inte sitta i vagnen, och absolut inte sova fastän hon varit vaken sedan kl 4.... Så drygt halva tiden varvade hon att gå själv och bli buren... Till slut fick hon snällt sitta i vagnen trots protester och på hemvägen somnade hon.
Skorpan däremot tycker att det är superkul att åka vagn. Hon sitter och tittar på marken som "åker förbi" under henne, sticker ut huvudet åt sidan som en hund genom en öppen bilruta och på marknaden gällde det att hålla sig på behörigt avstånd från alla saker... Tillfället gör ju tjuven och hon var rätt frestad att ta för sig av allt fint som hon såg om hon kom tillräckligt nära ;)
Några inköp att tala om blev det dock inte... Ett gäng strumpor till pappan bara...

Imorgon åker vi till stora köpcentret och gör av med lite pengar igen... Jag gick igenom tjejernas sommarkläder och förutom det vi köpte för några veckor sedan (2 klänningar och 2 par shorts var) så har dom nästan bara t-shirts och linnen...


2 kommentarer:

  1. Du tar ju fel namn på Skorpan, du kallar båda för Loppan.

    SvaraRadera
  2. Då är det läge för påfyllning i garderoben då!

    Virka, det lärde jag mig aldrig. Hopplöst fall...

    SvaraRadera