torsdag 28 augusti 2014

Det varade inte länge...


En dag fick vi behålla den något svalare temperaturen. En dag. Sen var det det gamla vanliga igen, vilket innebär att vi knappt kan gå ut eftersom Clara verkligen inte klarar av värmen. Suck...

Nåja, vi är i alla fall färdiga med genomgången av höst och vinterkläder och det finns massor som passar, så vi kommer inte att behöva köpa så jättemycket.

Vi har varit på gymnastik nu på morgonen. Jag funderar mer och mer på och kolla upp om det inte finns något bättre alternativ. Dels ser jag inte särskilt mycket positiva förändringar hos barnen längre och dels verkar det vara något som inte är som det ska där... En känsla jag har haft ett tag... Det verkar dessutom som att väldigt många barn inte går där längre. Förut var det alltid fullt i väntrummet, nu är det sällan mer än 1 eller 2 andra barn där samtidigt som oss....
Dessutom är det ju frågan om Matildes logopedi... Hon har snart stått i kö i ett år och det verkar fortfarande inte finnas något ljus i den tunneln...
Jag ska nog börja med att se om jag kan hitta någonstans där hon kan få börja med logopedin i alla fall, så får vi se för det andra sen...



4 kommentarer:

  1. skönt så länge det varade med lite svalare... och vad skönt att vara klar med höst/vintergarderoben ;)

    Hoppas det löser sig med gymnastiken, oftast brukar den där magkänslan vara det som man ska följa....

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra inställning. Ser man inga direkta framsteg är det kanske andra alternativ som ska testas. Magkänslor visar sig oftast stämma så gå du på den...

    SvaraRadera
  3. Här har det blivit höstigt. Solen är framme och värmer, men luften är kyligare. Men inte mig emot. Har faktiskt saknat mina koftor och långärmade byxor ;)

    Skönt att ni fått sova inatt i alla fall ;)

    SvaraRadera
  4. Trist när det strular och inte känns rätt. Hoppas att ni kommer på en bra lösning!

    SvaraRadera