fredag 1 augusti 2014

Färger och djur


På den engelskspråkiga bloggen 1+1+1=1 hittade jag en hel del gratis material att skriva ut själv, bland annat ett "paket" som handlar om bondgårdens djur. En del av sakerna är för svåra för mina barn ännu, så jag skrev bara ut sidorna med så kallade "flash cards". Sen åkte jag iväg och lät plasta in korten. (Färgkorten hittade jag någon annanstans men minns inte var nu, det finns hur som helst hur många såna som helst om man söker på pinterest eller google).


Clara är duktig på djuren redan. Hon säger inte namnen, men hon känner igen dom och säger vad dom gör för ljud. När det gäller färgerna började jag med rött och blått och bad henne visa mig vilket kort som var rött och vilket osm var blått efter att jag sagt orden och pekat ett par gånger. Jag vet inte om det var rena tillfälligheter eller om hon faktiskt tog rätt kort nästan varje gång medvetet...


Det är inte så lätt att göra såna här lekar med båda samtidigt, så Matilde fick lägga pussel under tiden. 

Ps Det är flera bloggar som jag har problem med att kommentera på... Det verkar funka lite varannan dag eller så... Det gäller främst bloggar på blogg.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar