onsdag 27 augusti 2014

Svalare!



Igår när jag vaknade vid 6 var det bara 20 grader ute. För att kunna ha balkongdörrarna öppna och få in lite frisk luft efter natten var jag tvungen att ta på barnen långärmat ;) Hela dagen igår var fantastiskt skön efter en lång period av hög värme. 28 grader i skuggan och en lätt, svalkande bris. Till och med Clara kunde få vara ute mitt på dagen och inte bara tidig morgon och sen kväll!
Faster Maria och farbror Natale har som ni kanske vet sitt tvätteri cirka 700 meter ifrån oss, så vi tog en promenad dit och hälsade på på kvällskvisten. Augusti är högsäsong för dom och vi har knappt setts alls under hela månaden.

På dagen varvade vi lek på terassen med provande av höst och vinterkläder. I en av lådorna hittade jag 4 nedärvda dagisrockar som är lagom till Clara.... Men det talar jag inte om för maken nu när jag precis hade varit och köpt nya.... ;)

Natten till idag har varit lite sisådär. Claras larm har gått flera gånger, men inte på grund av syrehalten i blodet utan på grund av lågt antal hjärtslag... Har ingen aning om varför...

Vi får se vad vi hittar på idag. Det verkar bli en lagom varm dag i dag också... Vi har funderat lite på att åka en sväng till IKEA, men vi får se hur det blir...


4 kommentarer:

  1. Hi hi svalt?! Låter som norrländsk högsommar ;-) Bra med extra rockar på lut om du inte hinner tvätta! Önskar er en toppenfin dag <3 KRAM

    SvaraRadera
  2. Tycker att tjejerna förändrats mycket under sommaren. De ser så stora ut! Spännande med dagis!
    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Skönt med lite "reservkläder" också - går en hel del när de är på dagis ;) och vad skönt med lite svalare väder ;)

    Hoppas ni får en bra dag ;)

    SvaraRadera
  4. Här sitter jag och längtar efter värme...Kanske vi ska byta lite?;).
    Lite oroligt där med Claras larm....
    Hoppas ni fick en fin dag på Ikea:)

    SvaraRadera