lördag 9 augusti 2014

Två på samma...


Svärmor har "beställt" en fin bild på båda barnen... En bild med båda barnen på är ganska så ovanligt sedan dom började röra på sig... I alla fall en som är en sån där sätta-i-ram-bild... Oftast blir det ju att någon är på väg ut ur bild eller står med ryggen till eller så...
Idag ansträngde jag mig verkligen... Men inte blev det någon sätta-i-ram-bid inte...  Nåja, jag får väl fortsätta försöka... Tack och lov för att man uppfunnit digitalbilder hahaha :)

Det är ingen större fart på den här mamman idag... Igår eftermiddag och kväll var svägerskan här och hjälpte mig lite, så vi blev helt klara med övervåningen inför besöken. Det är till och med bäddat! Sen städade vi på uteplatsen också... När tjejerna hade ätit middag drog maken iväg på galej...  Det tog evigheter att få dom att somna och när dom väl somnat så for dom runt som skottspolar i sängarna... Claras larm lossnade 2 gånger... Självklart efter att jag äntligen hade lyckats somna... När barnen väl lugnat ner sig och jag somnat igen så kom maken hem. Han är inte jättebra på att smyga...
Som grädde på moset vägrade Matilde sova middag idag...

Gäsp...



7 kommentarer:

  1. Du får vila när din mamma kommer, hon har ju haft otroligt lindrigt med barnvaktande sen sitt senaste besök. ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är inte alls lätt att ta syskonbilder ... det kan ju vara nog så svårt att fota dom en och en ;)

    SvaraRadera
  3. Håller med! Syskonbilder är inte det lättaste... Men ibland kan icke perfekta bilder bli mycket bra!

    SvaraRadera
  4. De är så fina :)
    /Kram

    SvaraRadera
  5. Det är jättesvårt med syskonbilder..

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen inte lätt att ta syskonbilder... Gäller att vara snabb med kameran ;)

    SvaraRadera
  7. Vilka jättesöta tjejer du har.. Kan knappast sluta läsa. Er kommer jag att följa ! :D
    Man får passa på att fota dem medans man hinner nu då alltså haha !

    SvaraRadera