torsdag 9 maj 2013

Otacksamma barn...


På gymnastiken säger dom alltid (och jag har läst det både här och där också) att det är viktigt att stimulera alla sinnen, att låta barnen känna på olika sorters material, lukta och leka och upptäcka...  Jo jag tackar...  Idag gick jag ut i trädgården och hämtade två rosor. Tänkte att det kunde säkert vara lite spännande att sitta och pilla med... Skönt att ta på, roligt att plocka av blad, kanske lukta på...
MEN ELLER HUR??
Så snabbt som dom stackars rosorna åkte rakt i golvet har nog inget åkt i golvet tidigare... (jo, min kamera med extra blixt och allt, men den överlevde så jag slapp sätta "någon" på vatten och bröd i ett år eller så...).
Visst ser det gulligt ut på bilderna, men skenet bedrar. Minst sagt... 




Det ser verkligen ut som att hon njuter av att dofta på rosen, men faktum är att anledningen till att handen är en pytteliten aning suddig är att hon snabbt som attan slog bort den... 
Ska inte plocka några fler blommor jag.



11 kommentarer:

  1. hahah det är så roligt att få veta historien bakom alla fina bilder! vi har en fin bild förstorad i vardagsrummet på vår son då han var bara 3 månader och ligger på pappans hand.. alla säger alltid att den är så himla fin och han ser så lugn och nöjd ut.. som sagt, skenet bedrar. för att lyckas få den bilden så blev både jag och pappan nerkissade, han kaskadkräktes på kameran och hann även med att skita... hahah!

    SvaraRadera
  2. Hehe, hade du inte skrivit något om det hade det ju sett idylliskt ut :D

    Sv: Du, jag kände likadant med pyjamasen! Alldeles för fin att sova i nästan. Fast å andra sidan kan man ju få vara fin när man nannar också :) Jag kunde absolut tänka mig en likadan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade på italienska H&M´s hemsida och den finns här också :)

      Radera
  3. Barn följer inga mönster så ibland "kastar man pärlor för svin"! Minns när vi var på en superpedagogisk utflykt men det mest spännande var ändå att ära wienerbröd. Då gav jag nästan upp ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, man försöker och försöker och så är det ändå det allra enklaste som är det roligaste :)

      Radera
  4. Haha! Är det inte typiskt? Man försöker göra "rätt" och då blir det helst annat ;)

    SvaraRadera
  5. Men du behöver inte plocka blommor....För snart kommer tjejerna att överösa dig med sina buketter.Och då gäller det minsann att vara tacksam för både vissna och avbrutna;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det kommer jag att vara. Det är ju tanken som räknas :)

      Radera
  6. Hahaha! Otacksamma små liv! :D

    SvaraRadera