måndag 27 maj 2013

Skumparty









Idag fixade jag skumparty åt tjejerna. Loppan är lite fin i kanten och vill inte gärna smutsa ner sig har jag märkt. Hon kände lite försiktigt på skummet med ena handen, kollade på handen med en rätt skeptisk min och kröp sedan därifrån och började leka med något annat. Skorpan däremot satt och undersökte och smetade med skummet i närmare 3 kvart.
Ibland kom Loppan tillbaka och kollade läget, men hon var mest intresserad av att vända upp och ner på byttan som skummet var i :)

En enkel upptäckarlek som inte kostar mycket att fixa heller.
Det här använde jag:

1 dl flytande tvål (om barnen smakar på allt är det bra om man använder en helt naturlig tvål)
Några matskedar vatten (hur mycket beror nog på tvålen, hur mycket den "skummar" sig).

Vispa tvålen och vattnet med elvisp tills det blir ett ganska tjockt skum.


2 kommentarer:

  1. Vad härligt med skumparty! Det ska jag nog också fixa nån dag! Barnen älskar att bada att skumbad här :-)
    Kram

    SvaraRadera