tisdag 21 maj 2013

Som en boll...


.. kommer jag tillbaks till dig... Minns ni den sången? Det är lite så hostan beter sig här... Det har varit nästan hostfritt i flera dagar för mig och Loppan men igår kväll kom den plötsligt tillbaka med full kraft och jag såg ännu en sömnlös natt framför mig...  Men med lite extra hostmedicin så somnade Loppan i alla fall... Själv gick jag upp efter ett tag och tog en stor sked honung, sen lugnade det sig tillräckligt för att jag också skulle kunna somna.

Nu har vi tagit halva antibiotikakuren, så det vänder väl förhoppningsvis snart. Börjar bli lite tröttsamt nu faktiskt.  Barnen är stundtals trötta och hängiga och stundtals hur pigga som helst, så det blir en hel del lek ändå...  Vi har i alla fall bestämt att hålla dom hemma från fysioterapin tills dom tagit hela kuren med antibiotika...  Oavsett om dom är pigga eller inte...
Hur brukar ni göra?


7 kommentarer:

  1. Här försöker vi vara hemma tills alla bacillusker är borta och gärna en extra dag på det för att slippa både att smitta andra och att sjukdommarna ska ta omtag !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uttryckte mig nog lite klantigt där. Vad jag menade var att hålla dom hemma tills dom tagit hela kuren, även om dom är pigga och friska innan dess :)

      Radera
  2. Låter klokt att vara hemma å återhämta er å ta hela kuren innan aktiviteterna tas upp igen! KRYA på kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Hålla hemma tills kuren är slut.. oftast är det så högt tempo på dagarna för de små och så dumt att riskera bakslag även om de äter antibiotika och där med inte smittar. är ju en sak att vara pigg och glad hemma, och en annan med det tempo som är på tex dagis

    SvaraRadera
  4. Fy för alla förkylningar. Och det känns som att det är några envisa som går detta året ... hoppas att ni snart kryar på er riktigt!

    Tusen TACK för uppvaktningen på bloggen nu när Ingrid äntligen kommit <3 Och som sagt, när lillan väl bestämde sig för att komma ut gick det undan ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Synd bara att en förkylning inte är i närheten rolig som en boll ;)
    Hoppas det vänder för er nu, det är såå tröttsamt.

    SvaraRadera
  6. Stackars er!! Hoppas ni kryar på er snart! Hoppas ni fått rätt antibiotika! Om ni inte blir bättre snart kanske ni ska försöka kolla och be dom ta en odling. Det kan iof vara svårt att få fram nåt när ni redan är inne i en kur.

    SvaraRadera