lördag 18 maj 2013

Sjukstuga delux...

Jag skulle inte ha sagt att det var bättre igår... Det verkade bättre på förmiddagen, men på kvällen blev det värre... Matilde fick feber igen, ville inte äta, rosslade värre än en valross och hennes händer var alldeles lila! Vi ringde bums till barnläkaren som sa att det antagligen berodde på att febern höll på att stiga.  Den lilla damen totalvägrade middagen och inte ens frukt ville hon ha, hon som annars skulle äta bara frukt om hon fick... Till slut fick jag i henne lite glass i alla fall så att jag slapp ge henne barnalvedon på tom mage...  När alvedonet verkat blev hon piggare och åt i alla fall sin mjölk.
Clara hostar och hostar men verkar inte ha någon feber i alla fall...  Jag är också dålig och alldeles svullen på ena sidan av halsen...
Barnläkaren kommer hit lite senare idag och undersöker tjejerna, får väl hoppas att hon kan skriva ut någon dunderkur åt mig också ;)
Pappan är också jätteförkyld, men han gick till jobbet i alla fall...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar